Pembaca Setia

18 December 2018

REUNION BEKAS PELAJAR SEKOLAH MENENGAH SRI MUDA (1979-1983)

PENAGA - Bekas pelajar Sekolah Menengah Sri Muda (SMSM) baru-baru ini mengadakan pertemuan semula dalam kalangan mereka bagi membina kembali ukhwah dan mengeratkan jalinan kasih sayang.

Perjumpaan hampir 100 orang bekas pelajar SMSM tahun 1979-1983 menjadi sangat bermakna apabila turut dihadiri oleh guru-guru yang pernah mengajar mereka. Peluang bertemu semula ini dimanfaat sepenuhnya untuk bertanya khabar, bertukar-tukar idea selain menggamit semula memori lama ketika melalui zaman persekolahan dahulu.

Majlis perjumpaan ini telah diadakan di Sekolah Kebangsaan Pasir Gebu di mana Tuan Hamdan Hashim, Guru Besarnya juga merupakan salah seorang bekas pelajar SMSM.

Majlis ini berjaya dianjurkan melalui kesepakatan yang dicapai melalui grup Whatsapp sekolah yang diwujudkan oleh bekas pelajar SMSM yang kini menetap di serata pelusuk negeri. Kemudahan teknologi komunikasi pada masa kini sangat membantu dalam merealisasikan impian bekas pelajar SMSM untuk berkumpul semula setelah hampir 35 tahun terpisah.

Pada majlis tersebut, pelbagai aktiviti dijalankan seperti ramah mesra, jamuan makan dan cabutan bertuah. Sumbangan untuk rakan-rakan yang kurang bernasib baik juga berjaya dikumpulkan.

Pihak penganjur berharap agar hubungan mesra yang dibina ini kekal berpanjangan dan bercadang akan mengadakan sesi pertemuan semula pada masa akan datang dengan lebih meriah lagi.










Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...